A 100 días del Gobierno de Donald Trump

Teléfono: 5449 3000, ext. 4189
Secretaria: Olivia Guillermina García Zepeda ext. 3050

Website: https://sites.google.com/site/adrianagamav/home

Adriana Gama es profesora-investigadora del Centro de Estudios Económicos desde 2014. Obtuvo la Lic. en Matemáticas en la Universidad de las Américas-Puebla, la Maestría en Economía en el Centro de Investigación y Docencia Económicas y el Doctorado en Economía en la Universidad de Iowa.  Sus intereses de investigación son teoría microeconómica, organización industrial y economía ambiental.

Proyecto de investigación

“Elasticities of substitution between domestic flights and passenger trains in the US”.

“Emission versus performance standards”.

“On Cournot's theory of oligopoly with perfect complements” (con Rabah Amir).

“On environmental regulation of oligopolies: emission versus performance standards” (con Rabah Amir y Katarzyna Werner), en dictamen.

“On oligopoly with positive network effects and incompatible networks” (con Rabah Amir).

“On optimal growth under uncertainty: some examples”, en dictamen.

Publicaciones

Gama, A. and L. F. Herrera, 2010, La industria petrolera mexicana y sus principales retos, Temas económicos y sociales de actualidad en México, Museo Interactivo de Economía, 77-85.

Guerra, F. and A. Gama, 2009, Convexification of the Lagrangian at a strongly stable local minimizer, Tópicos de Teoría de la Aproximación III, Textos Científicos, Benemérita Universidad Autónoma de Puebla, 27-36.

Presentaciones

“On oligopoly with positive network effects and incompatible networks”, 15th SAET (Cambridge, UK), Science Po (París, Francia). 2015

“On Cournot's theory of oligopoly with perfect complements”, Banxico, CIDE, Colmex, XV Jolate (Cimat, Gto.). 2014

”On oligopoly with positive network effects and incompatible networks”, UASLP. 2014

"On oligopoly with perfect complements: equilibrium and effects of entry”, 13th SAET (París, Francia). 3013

"On Cournot's theory of oligopoly with perfect complements", Banco de México, CIDE, El Colegio de México, 2014.

"On oligopoly with perfect complements: equilibrium and effects of entry", 13th SAET Conference, Paris, France, 2013.

"On oligopoly with perfect complements and Cournot oligopoly", Third Year Paper Conference, University of Arizona, 2012.

"Elasticities of substitution between domestic flights and passenger trains in the U.S.", Second Year Paper Conference, University of Arizona, 2011.

”On oligopoly with positive network effects and incompatible networks”, Seminario de Investigación y Estudio en Teoría Económica, Universidad Autónoma de San Luis Potosí, SLP, 16 de octubre de 2014.

”On Cournot’s theory of oligopoly with perfect complements” XV Jornadas Latinoamericanas de Teoría Económica, Centro de Investigación en Matemáticas, Gto., 1 de octubre de 2014.

Enseñanza

Microeconomía I, Maestría en Economía, El Colegio de México, Otoños 2014 y 2015.

Matemáticas III (con Eneas Caldiño), Licenciatura en Economía, El Colegio de México, Otoño 2015.

Matemáticas II, Licenciatura en Economía, El Colegio de México, Primavera 2015.

Matemáticas II, Licenciatura en Economía, El Colegio de México, del 12 de enero de 2015 al 5 de junio de 2015.

Microeconomía I para la Maestría en Economía, El Colegio de México, del 4 de agosto de 2014 al 12 de diciembre de 2014.

Microeconomic Analysis for Business Decisions, Undergraduate, University of Arizona, Summer 2011 and Summer 2012.